نیروی زمینی با اقتدار دشمن را در سال اول جنگ زمین گیر کرد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::امیر سرتیپ دوم مسعود بختیاری گفت: نیروی زمینی ارتش با اقتدار دشمن بعثی را در سال اول جنگ زمین گیر و موقعیت خود را تثبیت کرد

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش، سرتیپ دوم بختیاری در آئین رونمایی از کتب مجموعه مقالات سومین همایش سلسله عملیات های غرب خوزستان با اشاره به تاریخ دفاع مقدس گفت: باید نکات مثبت و منفی جنگ تحمیلی را با هم بازگو کنیم تا آیندگان بهتر بتوانند در این خصوص تحلیل کنند و درس بیاموزند.

وی که در جمع دانشجویان دافوس سخن می گفت، افزود: در سال 1359 نیروی زمینی توانست دشمن را زمین گیر کرده و موقعیت خود را تثبیت نماید. همچنین نیروی هوایی با برتری هوایی و نیروی دریایی با برتری دریایی اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

بختیاری با بیان اینکه ما در برخی عملیات های اوایل جنگ موفق نبودیم، افزود: حتی این عملیات ها که به ظاهر موفقیت آمیز نبود نیز برای ما دارای دستاورد بود و آن اینکه دشمن متوجه شد ما دست بردار او نیستیم و او را تعقیب خواهیم کرد.

 او در ادامه به تشریح جنگ بعد از سال 1360 پرداخت و تصریح کرد: بعد از این سال، منحنی عملیات ها به سمت پیروزی ما تغییر محسوسی پیدا کرد به نحوی که توانستیم با بازپس گیری بعضی از مناطق و ارتفاعات حساس، دشمن را زمین گیر نماییم.

وی در پایان تأکید کرد: ارتش به همراه نیروهای مردمی و سپاه توانست در همان ماه های اول جنگ، راهبرد دشمن در فتح سه روزه خوزستان و هفت روزه کل کشور را خنثی و او را زمین گیر کند و این نقطه عطف و پیروزی بزرگ ما در دوران جنگ تحمیلی بود. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا